Butelii GPL

 

Modele si dimensiuni pentru orice tip de autovehicul.

 

Rezervoare uzuale !

CILINDRIC, TOROIDAL EXTERIOR SI INTERIOR

Carburatie

 

Instalatie GPL pentru auto cu carburator - pentru majoritatea autoturismelor produse înainte de 1992

Proiectat pentru carburatoare simple şi multiple sau motoarele vechi cu injecţie a carburantului, fără DOZARE AUTOMATA a combustibilului, cu sensor de oxigen (Lambda) sau convertor catalitic. Nu este potrivit pentru niciun motor Turbo sau SUPRAALIMENTAT.

Formatul in “buclă deschisă“ este cel mai simplu şi cel mai vechi procedeu. Un singur punct de amestec al gazului alimenteaza motorul cu gaz vaporizat de către vaporizator în funcţie de un nivel fix şi prestabilit (dar reglabil). Gazul este apoi amestecat cu aer şi astfel se crează combustibilul pe bază de gaz. Atunci când funcţionează pe gaz, fie carburatorul, fie sistemul principal de injecţie cu combustibil nu mai este alimentat cu benzină prin intermediul unei supape, a unui releu sau “emulator” electronic. În interiorul vehiculului se va monta un tip de comutator pentru schimbarea MODULUI de alimentare cu carburant.

Acest sistem nu este “intelligent”, nu poate alterna combustibilul / amestecul de gaz în funcţie de orice alte informaţii disponibile, în afară de setările sale fixe şi prin urmare, are neajunsuri. Cu alte cuvinte, este relativ ieftin şi ideal pentru vehiculele mai vechi cu un carburator (sau mai mult de unul) sau cele cu injecţie a carburantului. Consumul de GPL poate fi destul de redus, atâta timp cât sistemul este montat corect, componentele sale sunt alese cu grijă, apoi în mod corespunzător montate şi ajustate.

Notă: Sistemele in “buclă deschisă” nu sunt potrivite pentru vehiculele cu convertor catalitic. Aveţi grijă că orice sistem GPL care se bazează pe un singur punct de amestec, va umple colectorul de admisie cu amestec de gaz şi aer care este potenţial exploziv. Dacă ceva provoacă aprinderea amestecului in galeria de admisie(de exemplu, RATEUL CAUZAT DE SISTEMUL DE APRINDERE, NEETANSEITATILOR supapelor MOTORULUI, etc) POATE APAREA AUTOAPRINDEREA ACESTUIA. Acest risc este foarte mic la motoarele cu carburator, CU DAUNE MINORE, dar riscurile sunt mult mai mari la motoarele cu combustibil injectat. Prin urmare, este esenţial ca orice vehicul care urmează să fie modificat, trebuie să aibă componentele sistemului de aprindere IN STARE BUNA, să nu existe pierderi de aer în galeria de admisie, supapele SISTEMULUI DE ADMISIE SI EVACUARE şi alte componente cum ar fi filtrele de aer, să fie în CEA MAI BUNA stare de funcţionare.

Instalatie MultiPunct

Instalatie GPL pentru autovehicule cu injectie monopunct - pentru majoritatea autoturismelor produse înainte 1996 (dar nu toate)

Proiectat pentru sistemele vechi electronice si mecanice de injecţie de carburant cu gestionare a combustibilului, cu galerie de admisie din metal, senzor de oxigen (Lambda) şi convertor catalitic. Nu este potrivit pentru niciun tip de motor Turbo sau supraalimentat.

Sistemul in “buclă închisă” este un termen utilizat oarecum în mod greşit, dar l-am folosit aici pentru a ajuta cititorul să înţeleagă sistemul care este utilizat.

Sistemul cunoscut sub denumirea de “buclă închisă” este de fapt un sistem in bucla deschisa la care s-a adăugat o metoda de control a amestecului. Sistemul foloseste un singur punct de amestec şi vaporizare foarte similar cu sistemul in buclă deschisă descris mai sus. Diferenţa constă în modul în care se efectuează controlul amestecului. Deşi pornesc de la un set similar de valori fixe, dar ajustabile, amestecul combustibil / aer poate fi modificat de către un controller de amestec.

Controllerul de amestec (în mod normal, monobloc, electronic) citeste informaţiile despre amestecul de gaze de la senzorul de oxigen sau senzorul Lambda montat în sistemul de evacuare. Actuatorul (comandat de controller) este cel mai adesea de tipul unui „motoras pas cu pas”, un robionet care se deschide şi se închide pentru a modifica cantitatea de gaz necesara în motor. În acest fel, sistemul în buclă închisă se poate spune că este “intelligent” deoarece colecteazăinformaţii de la senzori şi apoi acţionează conform acestora.

Dacă este instalat la un motor cu injecţie de benzina, sistemul va avea nevoie de un “emulator” sau două, folosit pentru a opri injectoarele de benzină şi să ‘păcălească’calculatorul motorului, făcându-l să “creadă” că acele injectoare funcţionează în continuare. Sistemul solicită destul de multe informaţii pentru a permite modificarea amestecului. Necesită informaţii de la un număr mare de surse, necesare functionarii, cum sunt – semnal senzorului de Oxigen (Lambda), semnalul poziţiei clapetei de acceleratie (TPS), semnal turatie motor RPM.

Sistemele IN buclă închisa POT FI montate pe ORICE vehicule cu convertor catalitic (cat.). Un sistem IN buclă deschisă ar deteriora catalizatorul. Sistemele IN buclă închisă sunt mai scumpe decât cele IN buclă deschisă, deoarece trebuie montat UN CONTROLLER şi UN ACTUATOR, CONECTATE SI SETATE DE UN CALCULATOR SI UN ANALIZOR DE GAZE. Cu toate acestea, în mod normal, sistemul ajută mai bine la economisirea combustibilului decât un sistem de circuit deschis.

Notă: Problema cu denumirea “buclă închisă” este că acesta sugerează că este singurul sistem cu buclă închisă, ceea ce nu este cazul. Sistemele mult mai complicate şi inteligente pe care urmeză să le examinăm sunt mult mai precise, dar încă funcţionează pe bază de “buclă închisă”. Aveţi grijă că orice sistem GPL care se bazează pe un singur punct de amestec, va umple colectorul de admisie cu amestec de gaz şi aer care este potenţial exploziv. Dacă ceva provoacă aprinderea amestecului IN GALERIA DE ADMISIE (de exemplu, RATEUL CAUZAT DE SISTEMUL DE APRINDERE, NEETANSEITATILOR supapelor MOTORULUI, etc) POATE APAREA AUTOAPRINDEREA ACESTUIA . Acest risc este foarte mic la motoarele cu carburator, CU DAUNE MINORE, dar riscurile sunt mult mai mari la motoarele cu combustibil injectat. Prin urmare, este esenţial ca orice vehicul care urmează să fie modificat, trebuie să aibă componenteLE SISTEMULUI de aprindere IN STARE BUNA, să nu existe pierderi de aer în galeria de admisie, supapele SISTEMULUI DE ADMISIE SI EVACUARE şi alte componente cum ar fi filtrele de aer, să fie în CEA MAI BUNA stare de funcţionare.

Instalatie Secventiala

Instalatie GPL pentru autovehicule cu injectie secventiala - sistemul cu puncte multiple de injectare secvenţială de gaz (adesea numit “SIG”)

Potrivit pentru motoare cu injecţie electronică de combustibil secvenţiale şi nesecvenţiale cu senzor de oxigen (Lambda), convertor catalitic şi colector de admisie din plastic şi toate motoarele Turbo şi supraalimentate.

Acest sistem din generaţia a treia are toate atributele şi beneficiile sistemului anterior. În plus, este super inteligent şi are capacitatea de a injecta gazul într-un mod cu adevărat secvenţial, la fel ca cele mai recente vehicule pe benzină. Întruneşte ultimele cerinţe privind emisiile. Acest lucru are un dublu sens - O maşină care poluează cel mai puţin este şi o maşină care consumă mai puţin combustibil.

Instalatie MonoPunct

Instalatie GPL pentru autovehicule cu injectie monopunct - pentru majoritatea autoturismelor produse înainte 1996 (dar nu toate)

Proiectat pentru sistemele vechi electronice si mecanice de injecţie de carburant cu gestionare a combustibilului, cu galerie de admisie din metal, senzor de oxigen (Lambda) şi convertor catalitic. Nu este potrivit pentru niciun tip de motor Turbo sau supraalimentat.

Sistemul in “buclă închisă” este un termen utilizat oarecum în mod greşit, dar l-am folosit aici pentru a ajuta cititorul să înţeleagă sistemul care este utilizat.

Sistemul cunoscut sub denumirea de “buclă închisă” este de fapt un sistem in bucla deschisa la care s-a adăugat o metoda de control a amestecului. Sistemul foloseste un singur punct de amestec şi vaporizare foarte similar cu sistemul in buclă deschisă descris mai sus. Diferenţa constă în modul în care se efectuează controlul amestecului. Deşi pornesc de la un set similar de valori fixe, dar ajustabile, amestecul combustibil / aer poate fi modificat de către un controller de amestec.

Controllerul de amestec (în mod normal, monobloc, electronic) citeste informaţiile despre amestecul de gaze de la senzorul de oxigen sau senzorul Lambda montat în sistemul de evacuare. Actuatorul (comandat de controller) este cel mai adesea de tipul unui „motoras pas cu pas”, un robionet care se deschide şi se închide pentru a modifica cantitatea de gaz necesara în motor. În acest fel, sistemul în buclă închisă se poate spune că este “intelligent” deoarece colecteazăinformaţii de la senzori şi apoi acţionează conform acestora.

Dacă este instalat la un motor cu injecţie de benzina, sistemul va avea nevoie de un “emulator” sau două, folosit pentru a opri injectoarele de benzină şi să ‘păcălească’calculatorul motorului, făcându-l să “creadă” că acele injectoare funcţionează în continuare. Sistemul solicită destul de multe informaţii pentru a permite modificarea amestecului. Necesită informaţii de la un număr mare de surse, necesare functionarii, cum sunt – semnal senzorului de Oxigen (Lambda), semnalul poziţiei clapetei de acceleratie (TPS), semnal turatie motor RPM.

Sistemele IN buclă închisa POT FI montate pe ORICE vehicule cu convertor catalitic (cat.). Un sistem IN buclă deschisă ar deteriora catalizatorul. Sistemele IN buclă închisă sunt mai scumpe decât cele IN buclă deschisă, deoarece trebuie montat UN CONTROLLER şi UN ACTUATOR, CONECTATE SI SETATE DE UN CALCULATOR SI UN ANALIZOR DE GAZE. Cu toate acestea, în mod normal, sistemul ajută mai bine la economisirea combustibilului decât un sistem de circuit deschis.

Notă: Problema cu denumirea “buclă închisă” este că acesta sugerează că este singurul sistem cu buclă închisă, ceea ce nu este cazul. Sistemele mult mai complicate şi inteligente pe care urmeză să le examinăm sunt mult mai precise, dar încă funcţionează pe bază de “buclă închisă”. Aveţi grijă că orice sistem GPL care se bazează pe un singur punct de amestec, va umple colectorul de admisie cu amestec de gaz şi aer care este potenţial exploziv. Dacă ceva provoacă aprinderea amestecului IN GALERIA DE ADMISIE (de exemplu, RATEUL CAUZAT DE SISTEMUL DE APRINDERE, NEETANSEITATILOR supapelor MOTORULUI, etc) POATE APAREA AUTOAPRINDEREA ACESTUIA . Acest risc este foarte mic la motoarele cu carburator, CU DAUNE MINORE, dar riscurile sunt mult mai mari la motoarele cu combustibil injectat. Prin urmare, este esenţial ca orice vehicul care urmează să fie modificat, trebuie să aibă componenteLE SISTEMULUI de aprindere IN STARE BUNA, să nu existe pierderi de aer în galeria de admisie, supapele SISTEMULUI DE ADMISIE SI EVACUARE şi alte componente cum ar fi filtrele de aer, să fie în CEA MAI BUNA stare de funcţionare.

Mai multe articole...

  1. Injectie Directa